TeRmInaL BersEpadU BAs SeLataN-BTS@TBS



ha!!!! ni la aku x sabar nak update...
sure ramai yang x pernah pergi TeRmInaL BersEpadU BAs SeLataN ni kan...
maklumlah semua skrang dah ada kereta,
kalo merasa naek baas pon time bujang n anak dara, tu pon kalo belajar jauh kan...
tp aku merasa la naik bas pas dah kawen..kami kan weekend husband n wife...so cerita naik bas bawak anak2 ni biasa dah...

eh...bukan tu la aku nak cerita...
aku nk cerita tentang TeRmInaL BersEpadU BAs SeLataN ni...
punya la cam rusa masuk kampung,,,aku rasa cam ala-ala kat KLIA plak..
ala2 kat airport gitu...mmg selesa..mmg terpegun btol kami time tu..
korang tengokla skrin ni...cam kat airport kan...
kalo kat PUDU dulu guna kad sorong tarek jek....heheh


actually tujuan aku g BTS tu nk menhantar makcik aku balik johor le...ni la mereka berdua tu...




tapi yang buat kami x selesa ialah ble perut dah berbunyi minta diisi, tp ble pergi cafe plak harga kat situ mak aiiiiihhhh MAHAL gler ..... memng gler kentang btol...

sizzling yee mee ni kalo makan kat jusco yang sedap yummy tu baru RM 5.50, tp kat sini peggghhhh RM 6.50 n kalo +telur = RM 7.00...cekik darah....



nasi kerabu ni plak RM 6...hampeh tol
kat pasar malam aku rasa baru RM4-5 jek ni
ooo patutla..pasar malam x de air cond



ubi cecah sambal tumis ni plak RM 5 aku rasa
(yg ni x sure sb makcik aku yang bli)



dan yang paling x selesa dan yang paling menyusahkan sangat ialah kena bayar makan kat fud court tu guna kad prepaid...aku bg tau awal2 sebab biar korang x jd cam aku...malu siot... tercengang2...terpinga2...JAKUN tol...



so 1st step
pergi kaunter ni, bli kad prepaid utk bayar makanan dan minuman.
kalo ada balance bleh refund pas tu



2nd step
ble dah bli kad...kad tu akan di swipe di kaunter...baru korang bleh amek makanan tu...kalo balance x cukup kena g top up lagi...pegghh leceh tol..tu la yang terjadi kat aku..top up RM 20..ble dah bli2..x cukup duit dalam kad...kaunter suh aku g top up tp aku malas...n mintak bayar cash ble x? heheheheh..abang tu bagi la plak....




3rd step
makan la...eh...sebelum makan basuh tangan..so jgn cari sinki kat area2 tu ye..memang x de..korang kena cari satu bilik basuh tangan...ni la biliknya....


4th
makan ler apa lagi...dah la bayar mahal....


minah ni memang x leh dok diam...ke sana, ke mari...
tengok je la gelagat dia ni...







pastu abang plak nak kencing
malas btol nak menghantarnyer..
jauh tu...maklumlah kawasan besar
tapi kat sini kemudahan semua cukupla
so korang x yah le tercari-cari nt...
fud court kat L4 ye...seperti tertera di signboard




papa n kids...
tengah tunggu lif ni..
sempat posing lagi tu...



ni plak panduan sebelum naik lif..
pastikan dulu apa tujuan anda...



so selamat la berkunjung ke BTS ye...

0 comments:

Post a Comment