Adik & gIGi


as salam

buat pengetahuan korang, anak dara aku ni memang ada masalah gigi, semua ni start bila dia jatuh n sebatang gigi sarah patah separuh, pastu sebatang lagi termasuk ke dalam ( dah la gigi depan ), pernah sekali, bibir sarah sebelah atas bengkak sb infection gigi dia tu la.... mmg kesian, time tu dia baru setahun lebih, doc kata gigi tu x leh cabut sb sarah kecik lagi so dia just bg antibiotik jek, tp yg x sedap dengar bila doc cakap masalah ni boleh berulang semula n sarah hanya akan diberi antibiotik lagi.....adussss!!! cian anak mama...mmg azab sangat time tu...dah la susah nk makan ubat....doc kata laen kali kalau gigi anak patah, cepat2 bawa jumpa doktor sebab takut terjadi kes cam anak aku ni la

but Alhamdulillah dah setahun berlalu, masalah bengkak bibir tu x berulang, tp yg membuatkan aku jadi fobia, bila pagi sabtu ( 26/3/2011 ) tetiba dia cakap, "mama gigi adik sakit la" actually dah dari ari khamis dia bg tau tp ble tanya "betul ke?" n dia kata "eh x la...adik memain" tapi ble pagi tu aku asyik tgok dia masukkan tangan kat dalam mulut, tu yang aku harus buat sesuatu, pas b/fast pagi tu aku ajak hubby g klinik gigi di Batang Kali (actually hubby pernah cabut gigi kat situ...but sblom tu aku tanya adik dulu.."nak jumpa doktor gigi?" n ngan confident dia kata NAK...ADIK NAK JUMPA DOKTOR..GIGI ADIK SAKIT.... ble dia yg nak aku pon trus pergi...so kengkawan n saudara mara..ni la pengalaman adik 2nd time jumpa doktor gigi.....


KLINIK GIGI HWONG, BATANGBERJUNTAI




TIME NI ADIK RELEKS JEK SEBAB X TU GIGI DIA BAKAL DI.....



TIME NI DOC TENGAH CEK APA MASALAH GIGI ADIK
DOC TANYA "NAK CABUT KE?
AKU PLAK TANYA SOKLAN BODOH "BLEH CABUT KE DOC? X BAHAYA?
"X DE MASALAH...BOLEH..."
(dalam hati dub..dab...dub...dab...betul ke keputusan aku ni)





ADIK MULA NANGIS BLE DOC SUH PAPA KEPIT ADIK



TIME NI DOC BARU JEK CUCUK UBAT KEBAS KAT ADIK...ADUH...
MEMANG TERASA SAKIT KAT HATI
even dah lebih sebulan br tulis entry ni..hati aku masih terasa pedih...
teringat adik jerit2 nangis- itulah perasaan seorang mama

ADIK TENGAH KUMUR-KUMUR




DOKTOR SEDANG MEMULAKAN OPERASINYA

korang nampak x anak bujang aku tu?
dia kesian kat adik dia...x sanggup gak nk dengar adik dia nangis..
suka aku tengok dia, sb aku tau dia sayang adik
walaupun aku, mr hubby, doc pakat gelak kat dia
last2 "mama..abang nak main kat luar la"


doktor ni memang cekap
aku rasa x sampai 3 minit pun dia dah settle kan kerja dia
mmg thumbs up la doc...




dah siap dah dik...
gigi adik dah jadi korban
aku plak yang jiwa kacau..masih tertanya-tanya..
betul ke tindakan yang aku buat..???

hahahahha dalam sibuk-sibuk tu kan...ada satu peristiwa tau..
nk cerita ke tak ek....
x yah la kesian adik..
nt kalo dia dah bleh baca entry ni sure dia malu...


ni la gigi adik yang telah dicabut...
dari luar nampak gigi adik dh tinggal separuh, tp tengok tu, masih panjang lagi rupanya, mungkin sebab gigi dia dah termasuk ke dalam..



adik selepas cabut gigi..time ni nk bawak dia pergi makan asi krim,
dulu2 kami adik beradik suka pergi cabut gigi, sebab bapak aku akan belikan apa jek air krim yang kami mintak, dia kata upah sebab kami cabut gigi, tp actually, ais krim adalah ubat paling mujarab untuk berhentikan darah dari gusi tu...





senyuman tanpa gigi
korang nampak x gigi yang sebelah tu, actuaally gigi tu dah kena jangkitan ngan gigi yang dicabut td..doktor kata kalo x cabut, nt lagi banyak gigi yang akan rosak
hehehe...RONNGAK...

0 comments:

Post a Comment