peRtanDingAn DrAma







setelah berpulun berlatih selama hampir 1 bulan
seminggu balik lewat, kol 7 baru sampai rumah
(rasa cam keje opis)
dan brtus2 duit keluar
(tu pun ada yg masih hutang lagi ..blom settle...)
maka 25/3 adalah kemuncak segala2nya

aku plak ari jumaat tu terlewat bangun
sedar2 jek dah 6.30
baju x gosok lagi ..aadussss !!!! cam ne la ble bangun lewat
kunci bilik letak barang2 drama ada pd aku..
kalut ..kalut... rasa nk terbang jek
apa lagi kat highway 140km/j aku tekan
dan......
ble kuar tol rawang JEMMMM.....JJJEMMMMM
aku pun x tau kenapa...
tetiba dengar kat HOT.FM ada lori bawak batang konkrit terbalik
time ni la plak nak terbalik (hheheeheh.)
pakai bedak ngan lipstik pun dalam kereta jek (sempat lagi tu)
so hampir kol 9.00 baru aku sampai skul
mmg kelam kabut sebab bukan aku je rupanya
k.asmida, paragas, pelakon2 drama aku semua datang lambat
bas dah tunggu tp 1 apa pun x siap lagi...

peluh aku dah berjurai2 nih kuar...
ketiak dah basah, bau deodarant pun dh hilang (heheheh)
takut x sempat sampai kat taman budaya KL before 10.00
tp alhamdulillah..dalam kol 10.15 baru kami sampai
trus preeta n rajesh solek pelakon2 aku
aku ngn paragas g settle sound system n lighting
k.siti n k.asmida g settle pentas
so penganjur bagi 1 jam untuk setup pentas n rehearsal
separuh rehearsal jek...pastu trus pengadil masuk...

jeng...jeng...
pertandingan pun bermula
hopefully semua berjalan lancar
aku yg jaga sound system ni pun jgn la tersalah lagu cam rehearsal td
abang jg curtain n bar backdrop pun hopefully dapat menjalankan tugasnya

dan buat tatapan semua
inilah antara gambar2 time drama tu
tajuk drama
CINDAI

ON D WAY



TAMAN BUDAYA KUALA LUMPUR, JALAN TUN H.S. LEE

ada anak murid aku tanya
"cikgu , kenapa kita pergi bangunan lama ni?"
aduh
"ni bukan bangunan lama la, ni design bangunan tradisional"
"tradisional apa tu cikgu"
pegghhhbanyak soal plak budak ni


BARISAN PELAKON DAN KREW


SCENE2 DALAM DRAMA CINDAI





ada sesapa pernah nampak x brother tu?
kata paragas dia pengarah filem tamil popular kat Malaysia..
but sori paragas..memang aku x kenal n u know y..hehehe






keputusan x tau lagi, tp kami dah dapat anugerah pelakon teramai...
sebelum kami 10 orang jek pelakon dia
kami??ha korang kira lah sendiri


TERIMA KASIH KEPADA PENGGERAK DRAMA DAN SUPPPORTER



ACTUALLY SEMUA WARGA SJKT MEMBERI KOMITMEN YANG CUKUP BAIK, TERIMA KASIH SESANGAT BUAT SEMUA...
SAPA2 GAMBAR YANG TAK ADA HARAP MAAF YE...TIADA DALAM SIMPANAN SAYA
NI PUN ADA YANG CURI DARI ORANG LAEN


sinopsis
cindai yang tinggal dengan ibu dan kakak tiri selalu dimarahi dan dizalimi, suatu hari lepas cindai dimarahi oleh ibunya dia membawa hati yang lara ke dalam hutan, tiba-tiba pari-pari datang dan beri cindai suara, ble cindai syok menyanyi tetiba putera raja dengar trus suruh pengawal kejar dan cari cindai di rumah ibu tiri, mak tiri tipu putera bgtau yg dia ada 2 anak jek, pastu putera raja suh kakak2 cindai nyanyi, heheheh suara kakak2 tiri dia x sedap then putera raja balik dengan kecewa. ibu tiri marah sangat kat cindai, pastu dia panggil nenek kebayan untuk sihir suara cindai jadi sumbang. tetiba pari2 datang bagi balik suara cindai. esoknya bila putera datang balik sebab x puas hati, ibu tiri dengan kompiden suh cindai nyanyi, pastu kakak tiri dan mak tiri pengsan dengar cindai nyanyi sebab suara cindai memang sedap. LAstly, cam biasa la they live happily ever after......

0 comments:

Post a Comment