seBeluM -----> SelePAs

Asalamualaikum.....

entry kali ni just nk share ngn korang semua tmpt kami brlindung di bumi selangor ni..... bukan nk menunjuk2 ok...jgn salah sangka plak... x de la smpai tepek resit bukti pembelian.. kekekke... tp kalo korang rasa2 aku cm tu dh x yah skroll lg mouse korang tu ke bawah...hehehehheh jgn marah...bukan apa ada org cam tu...x caya ? ada.... ada.....

oklah dulu rumah aku ni tadika so aku trpaksa kuar duit lebih utk cat semula umah tu... warna2 cat umah ni dulu very kaler2 tau... puas kami ulang alik kedai cat sb asyik x cukup... tukang cat ckp "puan, 1 layer x cukup so cat x ckup..." kira2 dkat 5 kali gak la smpi tokey kdai )000$tu dh kenal muka aku.... aku pki JOTUN MULTICOLOUR... warna umah ni aku n hubby pkir... dh puas kami buat homework.. asal nmpk perumahan baru kami study cat uamah, asal ada blog semua kami terjah, last2 ni la kaler yg kami pilih.....

korang nk tau x time aku dftar anak2 g tadika cikgu tadika tu tanya "akak dok mana" "sy dok semarak, corner lot bekas tadika tu" n cikgu tu kata "uh comey umah tu...(kelantan rupanya).. secra x langsung kembang idung la kami... n agen umah kami pn siap mtk no kod cat tu.... korang tgklah sendiri n nilailah... canteekk ke? special tnks to mr napi (sape plak la mamat ni..) dia tu bos bapak aku...aku amek ilham dr opis dia la tu... maka trhasil la exterior umah aku nih.... interior...oh no..no... minah pemalas mcm aku ni x leh tgk interior...pengsan ooooo........


ni ruang tamu....
(ada plak adik tdo kt situ)




oleh krn umah kami ni corner lot maka bnyk lah aktiviti yg kami dh jalankan brsama2 1 family... Alhamdulillah lengkaplah family aku ni stlah 1 thn kami "TOUCH N GO".. sian kat mr hubby kan..kan..kan, mungkin kesabaran kami dh berbalas oleh-Nya..

bercucuk tanam
nampak x pokok ulam raja, pokok bendi & bayam merah
(bayam tu tinggal ckit sb yg laen mati kena makn siput)


yg ni plak br nk idup
tomato, carrot, terung n salad
harap2 hidup la tu...




maen layang-layang
gambo mr hubby jek anak2 x smpt amek dh ujan..


main badminton
gambo tgh maen x de....
ni la raket kami..hehehhe



berbasikal
gambo pn x de.... basikal je ada..
ni la bsikal budak dua tu
kawasan blkang tu la diaorg selalu main beskal..




ber football





then ada satu aku nk bgtau kt korang... ni la hadiah brharga dr mak & bapak aku
aku ni mmg x pernah bela pokok maka diaorg bg pokok yg senang jaga
siram 1x seminggu , baja plak 1x 3minggu

pOkOK KemBoJa


dalam bnyk2 benda yg aku buat make over umah aku bendalah ni je yg paling membazirx guna pn ... x tau ble nk guna...
sb aku sidai kain kt porch kete...


korang nmpak x kereta brderet kat depan tu... tu la masalah besar aku kat umah ni... so aku ngn mr hubby pn brbincang..kami pn buat lg 1 entrance kt ngn jalan besar....
bayang la kalo memalam br kami blik x kn nk ketok umah org suh alihkan kete... ye x....



oklah cukup la tu... nk tau lelebih meh la dtg umah...
umah kami sedia menerima kunjungan sesiapa
tapi... AWAAAAASSSS!!!!!!
call dulu yek....
sapa2 main terjah je alamat pintu gate je la jd penyambut tetamu...




0 comments:

Post a Comment