SJKT--->1st MeeTiNG

salam

Actually tajuk ni la yg membuatkn aku trgerak hati nk ber blog.... nk share suka duka aku kt tanah selangor ni especially kt sjkt rawang ni.... so citer prtama adalah masa nk pegi 1st meeting tu ati berdebar2 sb nk jumpa kawan2 baru, skolah baru, suasana baru pendek kata serba barulah....

apa yg buat aku teruja sgt ialah nk jumpa dis woman.. kata penyelia petang "muka awk nmpk worry, BUT DON'T TO WORRY SGT sb awk ble kawan ngn cikgu siti.. dia dh bleh ckp tamil... ble la blaja ngan dia" WHAT?????? ada cikgu melayu dh bleh ckp tamil? mak aih!!! bape lama la dia kat situ smpi dh ble fasih.....

makanya aku pn menunggu lah insan yg bernama SITI tu... ntah siti apa pn x tau... Siti sifir kr , siti sarah ke, siti musliha ke n sure bkn siti nurhaliza.. eh apa merepek ni.... aku pn antara org trawal smpi ( x padan kt p.raja dulu aku ratu lewat)... so smntara tunggu "cikgu siti" aku lepak kt opis.. nk join borak ngn diaorg...hahaha.. paham2 la ye.. time tu aku rindu btol kt skolah lama aku (SK LKTP Pasir Raja), rasa sebak ada, sedey ada semua ada.... silih brganti muka2 yg aku tinggalkan trbyang kat mata aku ni....(waH!!!!! ter feel plak... tp sungguh tu la aku aku rasa time tu) n x lama pastu taarrrraa!!!!!!! cikgu siti masuk yey....cikgu siti masuk yey......cikgu siti masuk yey... gumbira tol aku sb nmpak org2 aku..hahahahahah....

ni la dia
kak siti zaharah a.k.a cikgu siti



aku pn dok la sblah dia sepanjang meeting tu.. kalo aku x faham aku pn refer kat dia.... tp dia pn ckap "ntahlah su akak pn x faham"... ish akak ni x faham ke malas nk layan aku? tp mmg rupa2nya dia x faham pn.. ble aku bgtau penyelia petang kata dia ble cakap tamil...punyalah sakan dia gelak.... "sumpah su...akak x faham pn, dh 3 thn kt sini pn akak msih x tau apa diaorg cakap" 3 TAAHHHHUUUNNN?????? kak nape x mtk pindah? tahannya akak kat sini.... " dah 6 kali su akak mtk tp x brjaya pn" uisshhhh sedey tu....akak nk pindah mana? "kelantan" eerrrmmmm patut pn......

memula ucapan gpk2, guru2 n last sekali GB (guru besar)... but kt sana aku kena tukarla panggilan GB ke HM (headmaster) maklumlah.... yg memula tu kami fahamla sebab diaorg ckp melayu tp tiba tang HM (HM ni baru jek ditukarkan ke sekolah aku pd hari meeting tu) tu dia bantai ckp TAMIL.... peghhhh dgn muka berkerut aku cuba nk faham apa yg dia cakap.... satu patah haram pn aku x faham...YES,OK,NO, ALRIGHT aku tau la.....hampeh tul... x nampak ke akunya muka dh brkerut seribu... pastu tetiba dia ckp "cikgu, maaf ye sy ckp tamil, sb ada certain2 hal kena ckp tamil biar bg feel....." feel????? ye la kot!!! ntah la mmg tu kot stail dia... pas meeting dia panggilla kami berlima iaitu k.siti (cikgu lama), aku, k.zamarul, pn koh n sepatutnya en azwar(cikgu lama) ada sekali tp dh cabut awal2....untuk translate blik apa yg dia ckap..... ok next nt aku tepek gamba kengkawan seangkatan aku di SJKT......

pastu yg aku tergezut masa nk start meeting, MC kata "dipersilakan cikgu .....(ntah apa namanya aku x ingat...rasanya bukan x ingat tp x tau langsung..nama tamil ni susah tol nak ingat) untuk membaca doa...HAHHH!!!!! doa apa plak...ikut je la.... k.siti bangun n aku pn bangun la..... haaaa!!!!! ambeekkk ko ..... mmg doa tamil daaaaa...... aku pn diri la bg menghormati bangsa laen kt Malaysia ni kan... kata 1 Malaysia.....


sekali lagi aku tergezut sb ramai cikgu2 tamil ni cun2 belaka.... x de la hitam cm india kt tempat aku dulu..... sumpah beb cam hindustan ada, yg lebih sadis tu... lebih putih dr aku pn ada tau... x caya nt aku tepek gambo2 diaorang......

----> this 1st name aku ingat kat sekolah tu PN YASOTHA (penyelia petang)

0 comments:

Post a Comment