B.MelaYU & P.SeNi VisUaL

yeaaahhhhh...... JumPa LaGi....

x saba aku nk cerita topik ni...maklumlah ghairah masuk skul baru heheheh.... next meeting adalah keesokkan harinya pada 30.12.2010 & aku tlah diberi jadual waktu.... so adalah lagi benda yg aku btul2 trgezut sb dpt jadual in a piece of paper je (cebisan memo pad yg tlah dibahagi 6@8).. apakah ini???? sungguh tidak faham aku..... pastu tetiba datang bbrapa kertas A4 yg tertera jadual kosong .... aikkk ape ni... x faham sungguh aku.....help me! help me! help me!... seperti biasa ultrawoman@k.siti dtg menyelamat...

rupa2nya kena buat jadual sendiri kat sekolah ni....korang ingat x kat 'U' dulu kita buat jadual sendiri sampai x clash...kalo clash kena pilih subjek@masa laen...huh sungguh mengimbau masa lalu la kat sjkt ni..... camtu la kat sjkt ni... kena fill up jadual ikut kelas yg ditetapkan... kalo kat skpr sure senang punya... dpt jadual mmg hanan dh siap2kan dlm komputer tinggal follow jek kan..... time ni tringat lagi kat member2 d sana... huk..huk..huk... dah..dah... jgn ngada2 nk nangis plak...so aku dgn gatal mulut tanyalah GPK 1 kat situ... " kat sini x de jadual yg generate guna komputer ke?" korang tau apa jawapan cepu emas dia? "cikgu kalo pki komputer terlalu tidak mengambil kira kebajikan guru, ada hari cikgu trlalu free n ada hari cikgu terlalu pack" so kesimpulannya di sini so kalo buat sendiri maka cikgu bleh pilih mana2 hari cikgu nk free n nk pack..... huhuhhuhuhuhuhu..logik..logik.... tp kenyataannya TIDAK... oleh kerana semua masa yg aku ada clash ngn semua subjek@kelas laen maka isnin adalah hari paling penuh sekali...4 kelas bm , so 4 kelas x 2 masa = 8 masa (ble masa nk rehat?) dan hari rabu n kamis adalah masa rehat sangat kerana hanya naik rehat sahaja ada kelas (bleh x dtg pas rehat..kekekeke)

memandangkan kat sjkt ni x de cikgu opsyen PSV (pend seni visual) maka dgn rasminya aku jadi ketua panitia (jawatan lama kt skpr), so bg melengkapkan lg tugas aku tu, dptlah aku ajar psv 2 kelas... tu pun dua2 thn 6... bulan 1 & 2 ni ajar psv pastu ajar BM la gamaknya.....

ni hah 1 lg nk story gak... kt sjkt waktu BM just 6 masa jek bg thp 2 n thp 1 plk 8 masa (kalo SK, TAHAP 1=10 masa & TAHAP 2=12 masa)... aku dgar2 kt sjkt ni subjek BM paling kritikal ....% kelulusan rendah tp masa sikit (dlm 40-45% jek)... cam ne nak buat tu? apa yg aku trfikir time ni adalah anak2 murid aku nt sebab aku dapat kelas 4B (oklah tu) & 4I, 6H n 6J (kelas ujung tu....) peggghhhh gler ke ape....aku tanya k.siti diaorg paham ke x ckp melayu? k.siti kata kelas atas oklah tp kelas bawah mintak maaf jek......addduuuuuuussssssss........ aku x kira... la tu gak aku g bilik GPK1.. x kira la, biarlah diaorg kata aku bnyak hal pn..... aku x nk ajar kelas ujungg... x nak...X NAK.... n setelah berdiskusi ngn GPK 1 maka dia bg la 6B ganti 6J... ok la tu kan... kalo korang ada kt tempat aku apa korang buat? for sure P&P aku banyak x tercapai...dh aku ckap pn diaorg x faham cam ne nk mengajar kan......

so aku pn kalut la cr RPT (rancangan tahunan) subjek bm utk SJKT.... susah gak cr kat internet... bnyknya SK punyer.. last2 k.siti suh aku pegi cari Cikgu Sivalatchemy (c.siva sori if i salah spell ur name) dia bekas KP (ketua panitia) thn lepas....

cikgu siva ni very friendly tau... rasa cm dh lama jek kenal....

so thn ni dah di ganti ngan cikgu baru, tp 1st n 2nd meeting cikgu ni x de lagi.. cikgu melayu... ntah datang ke x..... then after berkenalan dgn cikgu siva dia ajak g bilik guru dok sebelah dia.... kat sini tempat duduk x cukup so kena share ngn cikgu petang (aku x leh ar buat perangai aku kt skul lama tu... ehheeemmm...ehemm... cikgu cikgi skpr tau apa jadi kat tempat duduk aku kan...kan...kan...) kena la saling hormat menghormati....

langkah seterusnya aku g la jumpa Cikgu Azwar yg prnah ajar subjek BM 5H n now aku plak ajar 6H.. aku mtk pandngan org yg berpengalaman... "ko masuk nt bru ko tau.... memadam ngan pemadam pn x tau nk beza...apa kes...." wow...wow..wow... aku dlm danger ini.... bnyk yg aku kena buat ni.....

nak balik SKPR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oklah aku nk tenangkan hati..bye..bye


0 comments:

Post a Comment