BaLiK KaMpUng YeY......



Assalamualaikum

GonG Xi Fa CaI

sempena cuti raya cina ni, kami balik johor... dengar citer Johor banjir teruk tp aku nk balik jugak.. anak2 plak dh rindu kat atok aji & nenek kiah, nak cancel sian plak diaorg( padahal aku yg lelebih.. heheheheh) so pas g SYABAS (adoyaiiiiiii..) kami pn siap2 balik johor ngn Are-Chu (adik aku ler) n my cousin yg kt UNISEL...

korang nampak x baju yg kami pakai..heheh jngn jeles ek..MALAYSIA beb!!!!!
(x jeles ke? ala jeles la kan menang AFF hehehhe...)
ckrin ckap "mama fuyooo kita pakai baju SAFEE SALI kan ma..." ye lah nak....

sepanjang perjalanan walaupun hati berbunga riang, tetap berdebar-debar, ketibaan kami di tanah johor disambut dgn awan hitam ni... anak aku kata (syakirin) "mama, tgok kat langit tu...VOLDEMORT nak dtang ke? (wah pengaruh HARRY POTTER btol!!!) tp ble tgok lagi sekali mmg ada ala-ala la kot...hehehhehe

cuaca walaupun x hujan tp mendung, matahari malu2 plak nk kuar, sepanjng jalan tu area segamat ada la bbrapa area masih bertakung air, ku ingat panas hingga ke petang rupanya HUJAN pn turun ble kami smpi Sedenak....




so kami pn kuar exit KULAI (aikkk x ujan plak) trus nk masuk SENGKANG n lalu INAS tp tetiba bapak aku telefon kata jalan tu banyak tanah runtuh...uish cam ne ni..jam dh 6.30pm tp solat asar lom lg..nk lalu taib andak takut x sempat nk solat so tawakal je la lalu area SENGKANG tu...

ada la.. sikit small failure surface dressing
(istilah bapak aku bg eh..JKR mari ooo)


alhamdulillah, debaran berakhir akhir aku n mr hubby menarik nafas lega stlah nampak simpang ni...yey..yey.. dah dekat.....


tgk signboard tu dh x jauh dah kan.....



pastu kami g plak tmpat yg selalu banjir kat area sini
JAMBATAN SNGAI SAYONG
time aku sampai air dh surut, menurut berita aritu air dh naik kt lantai jambatan tu



ingat lagi time JOHOR banjir teruk tahun 2007, jambatan tu mmg tenggelam so kami x leh ar g skul, tp bukan dok umah goyang kaki, kami kena register kedatangan di sekolah berdekatan
(SK SG SIBOL)
dekat ngn jambatan tu mcm pesta sb mmg dlm 100 tahun ni la banjir paling teruk
(katanya la)
pic ni air dh hampir naik, time air naik kt jmbatan sure la x leh amek gambar kan..hehhehehe





ihsan:
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=8543799

0 comments:

Post a Comment