peristiwa di KANDANG,MELAKA






SO KENGKAWAN, SEDARA-MARA

dalam kol 3.30 gak la baru kami bertolak ke Melaka (pas makan tghari yg x selera,semua dlm kesusahan),ni lah pengalaman 1st kami g jumpa pengamal perubatan tradisional..tu pun pas bapak aku bg green light n title org yg nk jumpa ni tittle ustazah..sb selama ni dia x caya benda2 tu.... so kami kuar tol Merlimau, jurupandu aku adalah kawan aku x-KTAM dulu yg mmg dok Melaka... dialah yg bgg direction (special tnks to ZURAIDAH ISMAIL), ble kmi dh lost tu mr hubby berhenti kereta kat kedai makan n aku trun tanya penduduk kat situ:

aku:
pakcik, tumpang tanya..kt kandang ni ada ke jln bukit bintang

pakcik:
pakat gelak reramai
(bukan sorng pakcik jek gelak adalah 3-4org pn tumpang gelak)
bukit bintang kt kl.. bukit lintang ada la...

aku:
(ngan muka cover)
eh, org ni salah tulis kot...
(padahal aku yg tulis hehehe)
aku tau la b.bintang kt kl (dlm ati jek)

pakcik:
nak jumpa sape?

aku
saya nk jumpa sorang ustazah, dia yg bg alamat ni

pakcik
sapa nama ustazah?

aku
(sambil tergaru2 kepala n tersenyum)
hehhe... x tnya plak la nama dia
(aduusss camne aku bleh lupa tanya dia time call td)

pakcik
ok, awak bla..bla..bla-sambil bg direction
(mls aku nk tulis kt sini, kalo korang nk aku bgtau karang)

kami pn ikutla direction yg pakcik tu bagi...Alhamdulillah dlm kol 6.40pm kami sampai (janji ngn ustazah kol 5pm)..mak aiiihhh besar btol umah ustazah tu siap ada alarm system... dgn senyuman kami disambut oleh ustazah n suami dia...dia suh kami masuk(fuyoooo siap ada bilik rawatan khas lagi.... kami masuklah (anak aku kemain mengelatat lagi..ntah apa yg ntah..geram plak aku...nak berak lah! nk kencing lah! nk minum la! nak susu lah! x concentrate aku nk borak ngan ustazah tu!!!!!!!!last2 mr hubby yg take over....baru aman sikit...ni lah antara perbualan kami

ustazah
ye ada apa dtg ye....

aku
ginilah ustazah.....bla..bla..bla..
(aku pn citerla apa yg aku alami)

ustazah
ada dtg bawak air yg ustazah pesan?

aku
ada ustazah...cukup ke ni?

ustazah
air masak ke ni? kecik sangat ler botol ko..
x pe nt blik tambah air ya

aku, mak n mr hubby
tgok ustazah tu celup tangan dlm air

ustazah
org yg masuk umah kau ni mat dadah (gian), bergerak dalam kumpulan dlm 12-14 orang, barang2 ada lagi blom jual, diaorg simpan kat dlm pondok d jalan mati dkt kg sebelah (kg sebelah? bndar tenggara ni dikelilingi felda n adusss banyak jln mati tu,,mana nk cari) pastu diaorg lengkap bersenjata, pisau ada, parang ada, pistol pn ada, dia guna pukau masuk umah ko ni (patutlah adik aku x sedar) jadi kamu nk ustazah buat apa? nk barang?
ustazah pkir x yah la... sb diaorg ni pendendam.... nt pas diaorg pulang takut diaorg balas dendam (pas bincang2 n fikir keselamatan mak yg sorang kat umah ni maka kami x mo barang tp mtk ustazah pagar rumah kami ) tp kalo setakat dokumen cm i/c ke lesen ke ble la pulang... ustazah boleh buat diaorg pulang balik barang korang, kalo korang nak..tp lebih la sikit keje ustazah tp x per... sb diaorg ni ada ilmu... (oklah decision dh buat...kami x mo barang)

mak
oklah ustazah kami mtk pagar rumah kami ye...

ustazah
kalo pagar kena ada garam n lada hitam
(alamak mana nk cari n tiba2 ustazah tu bg suggestion.. cam tau2 jek)
garam ada kat luar n lada hitam pn ada... tp kena bli lah satu set rm31 (garam+lada hitam)
kalo kompem ko g amek kat luar
(dia suh aku n aku pn g luar la amek kat luar-nak tepek gambo x de...sorrriiiii)

so ustazah jalankan operasi bersaksikan kami yg dh risau sb dh maghrib takut kacau ustazah tu time2 cam ni..pastu dlm 1o minit pastu

ustazah
ok pasni, garam ni tabur kt keliling rumah (smbil gaul garam n black paper), air minum n sapu kat muka pastu kertas td tampal kat pintu rumah n letak dlm kete n handbag

kami:
terima kasih ustazah...camne bayaran ustazah?

ustazah
saya x kisah..kalau bagi saya ambil kalo x saya ikhlas..
tp barangnyer harga td kena bayar la
(kami pn hulur la (amaun rahsia nk tau call me...call me..hhahahaha)


so kami pn beransur dlm kol 7.40pm
dlm kereta aku tgk la kertas yg dia bg tu.. ada la ayat2 yg perlu kami amalkan
Insyallah....

actually aku ada gak call org laen yg ble tgok2 kan (before pegi melaka) dan information yg dia bg mmg sama ngan ustazah ni... tp org tu pakai jin tu yg takut aku nk g umah dia..n kami dpt red light dr bapak ler of course

aku ada gak baca dr website saranan dr ust harun din maka mlm td aku n mr hubby wat solat hajat pastu baca yassin seperti cara yang dia ajar, buat 3 mlm berturut2...(camne cara baca yassin tu...call me...call me...heheheh)

kita hanya berusaha...segalanya atas keizinan Tuhan.....
besarlah harapan kami agar segala yg kami satu keluarga usahakan ini berhasil...
(huh cam ucapan YB plak..hehehhe)

buat kawan2 yg very2 concern dgn bg kata2 semangat tq ye....
ni prit screen dr kawan2 yg bg aku kata2 penguat d FB
TQ so much... I LUV U ALL...






0 comments:

Post a Comment